lååångt inlägg..

Kände för att blogga..

Amen idag har varit en sån där dag som är helt värdelös.. Idrotten var väl kul.. Vi sparka och slog varandra med boxninghandskar *happyface* Oså skulle jag sparka emelies hand upp i luften, så självklart tappar jag balanser glömmer att man inte kan stå på..eh inga ben (?) och ramlar.. Jamen på bussen satt jag bredvid en tant.. Så hörde man musik, och jag trodde det var hennes mobil som ringde. Men man ska nog inte säga att ens telefon ringer till en främling.. Så den "ringde" ett tag. Tantens ringsingnal var melodi med fågelkvitter (wtf?!). Så man vill ju säga nåt, men man vill inte vara "oartig". Så när jag gick av passa jag på att kolla. För om man sitter bredvid henne kan man ju inte kolla in i hennes öra och väska. Tanten sov. Med fågel "musiken" på i hörlurarna..


Ordet tant påminner om häxa och surkärring. Ordet kärring är inte trevligt. Ordet gamling kan man inte säga. Ordet farmor kan man inte säga (även om man menar att den är gammal bara). Ordet kvinna är om man är arg. Ordet tjej är om man är liten. Så vad ska man kalla en tant för? Dam? Som är gammaldags och..eh..tråkigt.. Eller så säger vi tant..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0